Sunday, January 30, 2011

T. Prachett "Head ended"


Selle raamatu sokutas minu lugemisnimekirja üks hea sõber. Ma küll ütlesin, et mulle Pratchett väga ei meeldi ja ka seesinane raamat ei tundu väga minu tassike teed, kuid mis ma oskan öelda? See lihtsalt on väga hea sõber ja ta ütles, et tahab ise ka seda lugeda, aga tahab enne teise inimese arvamust sellest kuulda. Ja see pidi olema teistsugune Pratchett.

"Head ended" räägib ühe alternatiivse loo Harmageddoni tulekust ning selle ärahoidmisest, kuhu on segatud deemonid, inglid, selgeltnägijad, nõiakütid, koer, need neli kuulsat ratsanikku ning Põrgu Prints. Kogu loo keskseks faktoriks on aga nõid Agnes Nutteri ettekuulutusteraamat, mis pidavat olema kõige täpsem ja kõige parem ja mida kõike veel...

See on ikkagi see sama Pratchett - sama vaimukas keelekasutus, humoorikad paralleelid, absurdsed sündmused, üle-vindi karakterid jne. Good old Pratchett. Sisu ja pakend olid omavahel kooskõlas ning töötasid üpris soodsalt teineteist toetades. Aga ma lugesin raamatu läbi ja absoluutselt mitte mingeid mõtteid ei tekkinud. Sama fenomen on mul olnud ka teiste antud autori asjadega, mis millegi pärast ei haaku minuga. Ma loen ja ma saan aru, et see on tõesti teravmeelne tekst, aga see ei aja mind naerma. Ma lihtsalt ei suuda vaimustuda! Millegi pärast...

Ja rohkem ma midagi selle kohta ei ütle.

No comments:

Post a Comment